Zaczarowany czas

Perła w Perle

 

nie zrodziła jej choroba

zrodził ją uśmiech

obudziła morze

sen stał się

rzeczywistością

krótką

...

zbyt krótką

 

być może

powróci w innym śnie

 

3.2024 andrew

Średnia ocena: 2.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • ireneo 2 tygodnie temu
    perła z uśmiechu. To jakby poławiacz języków rozerwał ci szczękę aby twój wyciąć.
    Rechotałbyś? Podobno małże nie cierpią, ale podobno, za to na pewno większość rozwartych w uśmiechu zdycha na zawsze.

    Jezus musi odejść z tego świata jako persona non geata, wcześniej osądzony za zbrodnie ludobójstwa jak zatopienie ludzkości z wyjątkiem rodu alkoholika, spalenia mieszkanców dwóch miast za wyjątkiem rodziny kazirodcy, w Egipcie wymordowanie setek tysięcy niemowląt, rozbój i rabunek na nieszczęśliwych rodzicach.
  • andrew24 2 tygodnie temu
    Pozdrawiam serdecznie,
    Miłego dnia Wszystkim odwiedzającym.
  • ireneo 2 tygodnie temu
    A co tak oschle. Nie tak dawno, niemal na rowerek zapraszałeś, a jeśl nawet to niestety, mam lęk wysokości.:

    "andrew24 tydzień temu
    Lubię Cię.
    Jadę rowerem na trasie. Pogoda super.
    Inspirowałas"
    Już mi nie ufasz☹️ Jeśli z tymi perłami
    aluzyjnie, to już pisałem przed co nie rzucam więc zapomnij. Może Oko, Dębski, któryś sosnowiecki na wolne siodełko... i w trasę.
  • ireneo 2 tygodnie temu
    Paciorku, żadne czary, cuda a samo życie. To produkt chroniący byt, w chorobie. Najczęściej w pierwotnym jej stadium. Można przyrównać do ataku nowotworu i szybkiej reakcji albo wczesnej profilaktyki.
    Tu trochę nt. za duchem świętym:

    "... Może on dostać się do małża od strony wewnętrznej, raniąc jego płaszcz i odrywając pewną ilość komórek perłotwórczych, może też przewiercić się przez muszlę od strony zewnętrznej i drążąc dalej w kierunku organów wewnętrznych oderwać fragment nabłonka. Przemieszczona tkanka, regenerując się, utworzy naokoło intruza woreczek perłowy..."
    Ja z dobego serca radzę aby uprzednio zapoznać się z naterią a potem dopiero granat rozkęcać. I tak ci dopomósz buk😀
  • andrew24 2 tygodnie temu
    Ta Perła była w pięknym obiekcie Perła w Kołobrzegu , jedenaste piętro z widokiem na morze.
    Pozdrawiam
  • ireneo 2 tygodnie temu
    A jakie znaczenie, gdzie. Najpierw nazwy z wielkiej litery, a więc perła w Perle. Nawet gdyby w wierszu to licencja poetycka tego błędu nie usprawiedliwia. Poza tym perły, nawet gdy w przenośni, niosą ten emocjonalny ładunek o którym pisałem.
    Metafory często prowadzą na manowce a bywa że i na ławę. Tutaj perła jako coś oczekiwanego i owszem, ale bez bezsensownych odniesień do jej genezy. No chyba, że chcesz, aby odczytano, że sztuczna, ale wtedy podobna wtopa.
  • andrew24 2 tygodnie temu
    ❤️
  • ireneo 2 tygodnie temu
    Teraz szkic do liryki zapowiada się jako tako.
  • andrew24 2 tygodnie temu
    Dziękuję
  • sekator 2 tygodnie temu
    pierła i koniec

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania