Katedra

Właściwie to chciałam opublikować poniższe zdjęcie. Tekst jest tylko komentarzem (westchnieniem) do niego.

 

https://zapodaj.net/4a77a3f822914.jpg.html

____________________________________________

 

W leśnej katedrze, gdy mgła opadnie,

usłysz modlitwy, usłysz szeptania.

 

Wilgoć, co skrapla zimno na skroni,

niesie historie z zielonych kronik.

O głodzie wilków i strachu łani,

o krzywdzie Hanki, gdy skłamał panicz.

Wśród słojów drzewa, kropli żywicy

życie ze śmiercią ciągle graniczy.

 

W leśnej katedrze zegnij kolano,

w mgielnych oparach pióro swe zamocz.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (46)

  • befana_di_campi ponad rok temu
    Łojojoj, łojojoj...
  • Tjeri rok temu
    Ajajaj, ajajaj...
  • Tjeri Jejej, jejejej; waj-waj-waj...
  • Tjeri rok temu
    befana_di_campi
    Dziwne komentarze, ale dziękuję za obecność.
  • Tjeri AAAAAAAA Ps. Mój komentarz chyba zaniża poziom?
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Hmm... Patrząc w górę, to chyba się jednak wpisujesz...
  • Tjeri wy dałyście trzy litery, a ja tylko jedną.
  • Zapomniałbym; wszystkiego dobrego z okazji dnia kobiet! ?
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    W smsowym świece skracanie może być uznane za rozwój ;).

    Ślicznie dziękuję za życzenia! :)
  • o nim pseud rok temu
    Super rymy 5*
  • Tjeri rok temu
    o nim pseud
    Dziękuję bardzo!
  • Poncki rok temu
    Uwielbiam takie miejsca. Miałem kiedyś drzewo ulubione w lesie. Zwykliśmy z rodzeństwem spędzać tam godziny w wspólnej zabawy. Drzewo było zlokalizowane na skarpie, przez co ziemia pod nim się osuwała odsłaniając bujne korzenie.
    Byłem tam jakiś czas temu, lecz drzewo wycięto. Podobno ze względów bezpieczeństwa...
  • Poncki rok temu
    Tak czy inaczej super napisałaś: :)
  • Tjeri rok temu
    Poncki
    No to mamy coś wspólnego. Zdjęcie zrobione jest w puszczy (nie w lesie) i jest tam dużo podobnych piękności. Natura jest cudownym architektem. :)
    Dziękuję bardzo za wizytę!
  • Poncki rok temu
  • Szpilka rok temu
    Bardzo ładny i zgrabny, no i niebanalny ?
  • Tjeri rok temu
    Szpilka
    Wierszyk napisany na wdechu, leśna katedra wbiła mnie w ziemię:). Dziękuję bardzo!
  • Pasja rok temu
    Strzelisty tytuł nadaje naturze i jej historii hołd, sakrę przed którą powinniśmy chylić czoła.. Tajemniczość i czas w pewnym stopniu już określony, a jednak wciąż jeszcze się nie określa w jej trwaniu. Katedra jest ponad naszym westchnieniem.

    Pozdrawiam i miłego dnia
  • Tjeri rok temu
    Pasja
    Natura to najwyższe sacrum, w takich miejscach czuć to wyraźnie.
    Bardzo dziękuję za wizytę w leśnej katedrze, Pasjo!
  • 00.00 rok temu
    Majestatyczne odejście, w śród drzew często zajmują taką pozycje dęby.
    Mech jest takim całunem, spokojnego odejścia.
  • Tjeri rok temu
    00.00
    Właśnie ten wszechobecny mech i porosty wyróżniają puszczę na pierwszy rzut oka. No i reducenci aż chrupią :)).
    Dziękuję bardzo za komentarz, Zerko!
  • Agrafka rok temu
    Podoba mi się. Zwykle wiersze są westchnieniem do czegoś, więc nie ma powodu żałować, że się napisało :-)
  • Tjeri rok temu
    Agrafka
    Masz rację, wiersze zawsze są westchnieniem do czegoś... Nie żałuję zupełnie napisania, jedynie chciałam przenieść akcent na fotkę. Bo jest szersza i może powinna mówić sama za siebie, a moje słowa w jakimś stopniu ją ograniczają.
    Wielkie dzięki za słowo, Agrafko!
  • Agrafka rok temu
    Przepraszam, dałam 4 zamiast 5, bo tak mi coś wskoczyło i nie wiem jak to się poprawia.
  • Tjeri rok temu
    Agrafka
    Zupełnie się tym nie przejmuj. Oceny to coś na co nie powinno się w ogóle zwracać uwagę. Jedyną wartością i informacją zwrotną są komentarze. Jeszcze raz dziękuję :)
  • Akwadar rok temu
    Podobuje mnie się... nawet bardzo podobuje.
  • Tjeri rok temu
    Akwadar
    A bardzo dziękuję! :)
  • Akwadar rok temu
    Tjeri napisałem jak jest ;)
  • Dekaos Dondi rok temu
    Tjeri↔Jam na Tak!↔Tekst jak namalowany drzewną poezją. Rymy w delikatnym sensie, też piękne, tak rzeknę:))
    Pozdrawiam?:)
  • Tjeri rok temu
    Dekaos Dondi
    "Drzewna poezja" — fajne :). Dziękuję bardzo, DeDo!
  • Już to komentowałem, ale wtedy odniosłem się do zdjęcia; wiec teraz będzie o wierszu. Niesamowite połączenie chrześcijańskiej mistyki z (Pogańską?) grozą. Pozdrawiam 5 ps. Czy te zdjęcie jest z twojego konta na tym portalu?
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Może nawet obie pogańskie? Albo i nie... Sama nie wiem. Jakieś pierwotne uczucia mnie tam dopadły w każdy razie :).
    "Czy te zdjęcie jest z twojego konta na tym portalu?" — chyba zmeczona jestem, nie wiem o co pytasz. O T3?
    Bardzo dziękuję za ponowną wizytę!
  • Tjeri Nie o T3, ale o link których dałaś tutaj.
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    A! Nie mam tam konta, ale musiałam gdzieś wrzucić fotkę, żeby ją tu pokazać. :)
  • Tjeri Dla jasności rzuciłaś fotkę bez złożenia konta? Nie znam tej strony.
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Tak, to strona z darmowym hostingiem zdjęć
    https://zapodaj.net/
  • Tjeri Ok. Myślałaś o Instagramie?
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Zupełnie nie moja bajka. Poziom wywracania siebie na lewą stronę mam zbyt wysoki i bez tego :)).
  • Tjeri Instagram to jedyne mediów społecznościowe z którego korzystam. Mi chyba lewa storna nie grozi! ?
  • Tjeri rok temu
    Marek Adam Grabowski
    Ty o takiej lewej! No cóż, zapewne taka Ci nie grozi :D
  • Mistyczny wiersz i piękne zdjęcie :)
    Pozdrawiam Tjęri.
  • Tjeri rok temu
    słone paluszki
    Dobrze Cię "widzieć" :). Dziękuję za wizytę i miłe słowa!
  • Marcin Adamkiewicz 7 miesięcy temu
    Uuu! Normalnie "Oko dybuka" Żywiołaka mi się przypomniało:)
  • Tjeri 7 miesięcy temu
    Haha, fajne skojarzenie. Tych parę rymów to komentarz do tej fotki (bo link na górze już nie działa). Dzięki za wpis!
  • maciekzolnowski miesiąc temu
    Las jest moją świątynią dumania. I widzę, że nie tylko moją. Bardzo mi się Twój wiersz, Aniu, spodobał, ale jest jedno "ale": jest za krótki, chciałoby się więcej.
    Pozdrawiam nie tylko Ciebie, ale również Twoich rodziców (mamę zwłaszcza). Trzymajcie się ciepło i zdrowo! :-)
  • Tjeri 3 tygodnie temu
    Dzięki, Maćku! Lepsza od tekstu była fotka, która dała mi impuls. Puszcza Augustowska jest piękna. Zresztą każdy las...
    Pozdrowienia!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania